Nastavenie súborov cookie

Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

Spravovať nastavenie súborov cookie

Nevyhnutne potrebné súbory cookie

Vždy aktívne

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Súbory cookie súvisiace s výkonom

Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

Často kladené otázky (FAQ)


Odpovede na otázky

Študijné programy / ucelené časti študijných programov

Otázka:

Ako sprocesovať zmenu osoby zodpovednej za študijný program, ktorá sa neplánovane vzdá tejto zodpovednosti, prípadne sa vyskytnú iné mimoriadne situácie (výpoveď, úmrtie a i.)?

 

Odpoveď:

Štandardy SAAVŠ pre študijný program v čl. 6, ods. 4 uvádzajú: „Vysoká škola má určenú osobu, ktorá má príslušné kompetencie a nesie hlavnú zodpovednosť za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečovanie kvality študijného programu alebo inak vymedzenej ucelenej časti študijného programu.“

V prípade, že sa táto osoba vzdá tejto zodpovednosti (písomne svoje vzdanie doručí dekanovi / dekanke fakulty), dekan fakulty neodkladne poverí (postačuje aj mailom) touto zodpovednosťou novú osobu zodpovednú za študijný program a súbežne sa doručia RVSK UMB všetky požadované dokumenty pre potvrdenie novej osoby zodpovednej za študijný program. V prípade schválenia novej osoby zodpovednej za študijný program RVSK UMB sa na fakultnej úrovni potvrdí jej status.  V prípade, že by RVSK UMB neschválila danú osobu ako osobu zodpovednú za študijný program, RVSK UMB musí zdôvodniť prečo a či je možné túto osobu vymenovať po odstránení nedostatkov alebo či musí byť navrhnutá nová OZŠP. V takom prípade sa opäť proces opakuje.

   

Habilitačné a/alebo inaguračné konanie

Otázka

Pri príprave podkladov žiadosti o akreditáciu nového odboru HK a/alebo IK je potrebné v zozname citácii na výstypy tvorivej činnosti uvádzať všetky citácie na daný výstup, pokiaľ ich počet presahuje desiatok a viac?

 

Odpoveď:

V prípade veľkého počtu citácií nie je potrebné na jeden výstup uvádzať všetky. Počet uvádzaných citácií k jednému výstupu tvorivej činnosti zohľadňuje špecifiká študijného odboru, ku ktorému je odbor HaIK priradený. Zoznam citácií tak môže obsahovať k jednému výstupu napr. 20 citácií v renomovaných časopisoch, pričom v databázach WoS / Scopus môže byť týchto citácií omnoho viac. Je na zvážení príslušnej osoby, ktorá má zodpovednosť za rozvoj a zabezpečenie kvality odboru HaIK koľko a aké citácie uvedenie. 

   

Otázka

Prečo je potrebné k žiadosti o akreditáciu nového odboru HK a/alebo IK dodať zoznam financovaných projektov ako aj zoznam citácií na výstupy tvorivej činnosti osôb zabezpečujúcich kvalitu odboru HK a/albo IK, pokiaľ to nie je medzi povinnými prílohami k žiadosti uvedenými na stránkach SAAVŠ.

 

Odpoveď:

Štandardy SAAVŠ uvádzajú, že pre uskutočňovanie habilitačného konania a inauguračného konania je podmienkou, aby vysoká škola uskutočňovala dlhodobú a sústavnú tvorivú činnosť v odbore habilitačného konania a inauguračného konania, ktorej intenzita a rozsah zodpovedá povahe týchto konaní. Implicitne tak okrem výstupov tvorivých činností v podobe publikácií, možno preukázať tvorivú činnosť aj zoznamom projektov, ktoré svojimi cieľmi a výsledkami podporujú príslušný odbor HK a IK. Podobne, dlhodobá a sústavná tvorivá činnosť v odbore HK a IK má dosahovať medzinárodnú úroveň a preto je vhodné ju preukázať najvýznamnejšími zahraničnými ohlasmi najmä na výstupy tvorivých činností osôb zodpovedných za zabezpečenie kvality daného odboru HK a IK. Ako zoznam projektov, tak aj zoznam ohlasov (citácií) sú „ďalšou dokumentáciou potrebnou na vyhodnotenie plnenia jednotlivých štandardov pre habilitačné konanie a inauguračné konanie“, ktoré si určí vysoká škola.

   

Otázka

Je možné v podkladoch k žiadosti o akreditáciu HK a IK uvádzať aj výstupy tvorivej činnosti osoby/osôb, ktoré nenesú zodpovednosť za kvalitu príslušného odboru HK a/alebo IK, ale ich výstupy dotvárajú obraz úrovne kvality tvorivých činností na pracovisku?

 

Odpoveď:

SAAVŠ umožňuje VŠ predložiť aj ďalšiu dokumentáciu potrebnú na vyhodnotenie plnenia jednotlivých štandardov pre HK a IK. Okrem vyššie uvedených dokumentov môže byť súčasťou návrhu aj zoznam ďalších výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na ne, ktorých autormi sú iné osoby ako tie, ktoré zabezpečujú kvalitu odboru HK a IK. Týmito výstupmi je možné preukázať dlhodobú a sústavnú tvorivú činnosť v odbore HK a IK. Formát a rozsah zoznamu ďalších výstupov tvorivých činností je na zvážení predkladateľa žiadosti.

   

Všeobecné otázky

Otázka:

Je potrebné uvádzať vo VTC aj autorský podiel?

  

Odpoveď

Áno. Ak autor eviduje VTC v AiS2, uvádza autorský podiel v riadku OCA14.1, ak VTC eviduje vo formulári SAAVŠ v MS Excel, uvádza ho v riadku OCA14. Okrem percentuálneho vyjadrenia môže autor uviesť, na ktorých častiach výstupu participoval.

   

Otázka

Existujú nejaké pravidlá upravujúce aké VTC sa prikladajú k rôznym žiadostiam?

   

Odpoveď

Áno. Podľa Štandardov pre študijný program (čl. 7, ods. 2a) vydanými SAAVŠ "vysoká škola vyberie učiteľov a výstupy tak, že za jedného učiteľa predloží 5 výstupov, z toho aspoň 2 výstupy sú z obdobia ostatných 6 rokov pred rokom, v ktorom bola podaná príslušná žiadosť o akreditáciu". Čiže, ak sa žiadosť predkladá napríklad v roku 2025, spomínané dva výstupy musia byť za obdobie rokov 2019 - 2024.