Nastavenie súborov cookie

Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

Spravovať nastavenie súborov cookie

Nevyhnutne potrebné súbory cookie

Vždy aktívne

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Súbory cookie súvisiace s výkonom

Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

Habilitačné a inauguračné konania

Stránka poskytuje všetky dôležité informácie o habilitačných a inauguračných konaniach, vrátane podmienok, postupu a požiadaviek. Nájdete tu pokyny na podávanie žiadostí, zoznam potrebných dokumentov a odkazy na formuláre. Obsahuje aj legislatívne rámce a praktické rady pre lepšiu orientáciu v procese. 

Vyberte typ procesu, ktorý potrebujete zrealizovať:

 


Podanie žiadosti o akreditáciu nového odboru HK a/alebo IK

Podanie žiadosti o akreditáciu nového odboru HK a/alebo IK sa riadi primárne usmerneniami uvedenými na webovom sídle SAAVŠ, ktoré sa primerane uplatňujú aj v podmienkach UMB, pričom súlad s akreditačnými štandardmi pred odoslaním žiadosti SAAVŠ posudzuje RVSK UMB.

Usmernenie SAAVŠ k HK a IK

Podanie žiadosti nepodlieha schvaľovaniu zámeru o nový odbor HK a/alebo IK v grémiu rektora UMB ako v prípade študijných programov. Dekan po vypracovaní požadovaných dokumentov doručí žiadosť predsedovi RVSK UMB a rada následne po posúdení žiadosti, ak sú predložené dokumenty v súlade s akreditačnými štandardmi, odporúča rektorovi UMB žiadosť podať.

Postup podania žiadosti

  1. Vyplňte predlohu návrhu žiadosti v MS Word (príloha nižšie) , ktorý bude transformovaný do informačného systému akreditačnej agentúry.
  2. Na úložisko vložte nižšie uvedené dokumenty spolu s predlohou návrhu podľa bodu 1:
    1. Vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky učiteľov majúcich zodpovednosť za rozvoj a zabezpečenie kvality odboru HK a/alebo IK (pdf).
    2. Zoznam členov vedeckej rady fakulty s uvedením ich inštitucionálnej afiliácie a odboru, v ktorom vedecky alebo umelecky pôsobia (šablóna dokumentu v podporných dokumentoch).
    3. Charakteristiky predkladaných výstupov tvorivej činnosti podľa Článku 5 Štandardov SAAVŠ pre habilitačné konanie a inauguračné konanie (spolu 25 VTC).
    4. Pravidlá a postupy habilitačného konania a inauguračného konania na fakulte, ak sú iné ako univerzitná smernica (pdf).
    5. Odkaz na povinne zverejňované informácie o uskutočnených habilitačných konaniach a inauguračných konaniach v odbore HaIK (vkladá sa do predlohy žiadosti).
    6. Kritériá na vyhodnotenie splnenia podmienok získania vedecko-pedagogického titulu alebo umelecko-pedagogického titulu „docent“ (pdf).
    7. Kritériá na vyhodnotenie splnenia podmienok získania vedecko-pedagogického titulu alebo umelecko-pedagogického titulu „profesor“ (pdf).
    8. Zoznam financovaných projektov, ktorých výstupy podporujú dlhodobú a sústavnú tvorivú činnosť v odbore habilitačného konania a inauguračného konania (šablóna dokumentu v podporných dokumentoch).
    9. Zoznam citácií na výstupy piatich osôb, ktoré majú zodpovednosť za rozvoj a zabezpečenie kvality odboru habilitačného konania a inauguračného konania (šablóna dokumentu v podporných dokumentoch).
  1. Zašlite žiadosť (vzor žiadosti v podporných dokumentoch) prostredníctvom manažéra kvality a podpory RVSK UMB predsedovi rady o posúdenie návrhu o akreditáciu odboru HK a/alebo IK.

Úložisko na vloženie dokumentov

 

Poznámka: CEZKA k doručeným dokumentom ešte priloží ako súčasť žiadosti zasielanej SAAVŠ tieto dokumenty:

  1. Zoznam členov vedeckej rady UMB s uvedením ich inštitucionálnej afiliácie a odboru, v ktorom vedecky alebo umelecky pôsobia a ktorý vypracuje manažér akreditačných činností v súčinnosti s Úsekom prorektora pre vedu a výskum.
  2. Rokovací poriadok vedeckých rád fakúlt, na ktorých sa uskutočňujú habilitačné a inauguračné konania v príslušnom odbore HaIK a Rokovací poriadok Vedeckej rady UMB.
  3. Aktuálna smernica alebo iný vnútorný predpis, ktorým sa ustanovujú postupy získavania vedecko-pedagogických a umelecko-pedagogických titulov docent a profesor na Univerzite Mateja Bela v Banskej Bystrici.

Oznamovanie zmien v personálnom zabezpečení odboru HK a/alebo odboru IK

Postup oznámenia zmien:

  1. Na úložisko vložte tieto dokumenty:
    1. VUPCH novej osoby,
    2. VTC novej osoby,
    3. zoznam všetkých osôb po zmene v personálnom zabezpečení,
    4. prepočítaný profil kvality úrovne tvorivej činnosti po zohľadnení nových VTC.
  2. Zašlite žiadosť (vzor žiadosti) prostredníctvom manažéra kvality a podpory RVSK UMB predsedovi rady o posúdenie zmeny v personálnom zabezpečení odboru HK a/alebo odboru IK.

Úložisko na vloženie dokumentov